Της ΘΩΜΑΪΣ ΠΑΡΙΑΝΟΥ.

Α. Σύντομο Βιοργαφικό Σημείωμα (Εκδόσεις ‘ΠΕΛΑΣΓΟΣ’)

Ο κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ γεννήθηκε στους Δραμεσούς Δωδώνης, είναι απόφοιτος της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και μετεκπαιδεύτηκε στο Διδασκαλείο Μέσης Εκπαιδεύσεως. Υπηρέτησε την θητεία του ως Εφεδρος Αξιωματικός Μηχανικού και στην Μέση Εκπαίδευση ως Καθηγητής, Γυμνασιάρχης, Γενικός Επιθεωρητής και Συντονιστής Μ.Ε., με πλούσια παιδευτική δράση.

Συνέγραψε, μέχρι στιγμής, περί τα 30 αυτοτελή βιβλία, ανάτυπα και με γενικήν επιμέλεια, καθώς και πολλές 100ντάδες άλλα δημοσιεύματα, στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο, κυρίως σε θέματα Ιστορίας των Λαών του Αίμου, της ενιαίας Ηπείρου και ιδιαίτερα περί το Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα, φιλολογικά, παιδαγωγικά, βιβλιοκρισίες κλπ. Είναι Αντιπρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Βορειοηπειρωτικού Αγώνα [ΠΑ.ΣΥΒΑ.], στέλεχος πολλών Ηπειρωτικών Σωματείων, Πνευματικών και Επιστημονικών Συλλόγων. Συμμετέχει σε επιστημονικά Συνέδρια, με εισηγήσεις και παρεμβάσεις και πραγματοποίησε διαλέξεις στην Ελλάδα και την Κύπρο. Ετυχε πολλών διακρίσεων για το ιστορικό και αγωνιστικό του έργο.

Είναι ο κατ’εξοχήν σύγχρονος ιστορικός της ‘ενιαίας’ Ηπείρου και ιδιαίτερα ευαίσθητος στο αποκαλούμενο «ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ», για το οποίο έχει γράψει πλείστα όσα άρθρα, μελέτες και βιβλία που έχουν τύχει τιμητικών διακρίσεων, όπως:

  • (α’) Ο Αυτονομιακός Αγώνας Β.Ηπείρου 1914, (και β’) από την σκοπιά των Αγωνιστών, «Αρχείο Αθανασίου Τσεκούρα», της Επιμελητείας Ιωαννίνων της Αυτονόμου Ηπείρου, 1914
  • Η συμβολή της Σπουδαζούσης Νεολαίας κατά τον Αυτονομιακό Αγώνα της Β.Ηπείρου 1914.
  • Η Παιδεία στην Β.Ηπειρο, μετά το ’21.
  • Το Βορειοηπειρωτικό Ζήτημα
  • Εθνικοαπελευθερωτικοί Αγώνες των Βορειοηπειρωτών κατά την Τουρκοκρατία και εξής.
  • Θέλει αρετήν και τόλμην.
  • Τα Ζωγράφεια Διδασκαλεία στην Β.Ηπειρο.
  • Χρήστος Ι. Σούλης και το Βορειοηπειρωτικό.
  • Η Συμβολή των Β.Ηπειρωτών στην εποποι’ί’α 1940 -41.
  • Οι εξισλαμισμοί και οι αντιστάσεις στην (Β) Ηπειρο κατά την Τουρκοκρατία.

Το πιο γνωστό στο ευρύ κοινό βιβλίο του ‘ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ’ έχει κυκλοφορήσει σε τρεις εκδόσεις από τις Εκδόσεις ‘ΠΕΛΑΣΓΟΣ’ του Ιωάννη Χρ.Γιαννάκενα και είναι πάντοτε επίκαιρο, εφ’ όσον οι Αλβανοί, με αιχμή του δόρατος τους εγκληματίες πολέμου Τσάμηδες, διεκδικούν (κυβερνητικής αντιστάσεως μη ούσης) Ελληνικά εδάφη, μέχρι ακόμα και τον… Κορινθιακό κόλπο.

Β. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ο κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ είχε την καλοσύνη να μας παραχωρήσει την ακόλουθη συνέντευξη, για την οποίαν τον ευχαριστούμε).

• Κ. Παπαθεοδώρου, θα θέλαμε να μας πείτε για τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.), του οποίου είστε Αντιπρόεδρος.

O ΠΑ.ΣΥ.Β.Α. ιδρύθηκε το 1987 από τον μακαριστό Μητροπολίτη Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κυρό Σεβαστιανό, τον άνθρωπο που κυριολεκτικά νεκρανάστησε το Βορειοηπειρωτικό, τότε που κανείς δεν μίλαγε για Βόρειο Ηπειρο. Είχε προηγηθεί η ίδρυση το 1982 από τον ίδιο της Συντονιστικής Φοιτητικής Ενωσης Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (Σ.Φ.Ε.Β.Α.). Περίπου 15 ήταν οι εκδόσεις του ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ για το Βορειοηπειρωτικο ζήτημα, οι οποίες μεταφράστηκαν στα Αγγλικά, τα Γαλλικά, Γερμανικά και Αλβανικά. Επίσης πρώτος εξέδωσε την εφημερίδα ‘ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΝ ΒΗΜΑ’, επίσημο όργανο του ΠΑ.ΣΥ.Β.Α., του οποίου και προήδρευε. Σημερινός Πρόεδρος είναι ο καθ’ όλα άξιος διάδοχός του, Μητροπολίτης Ανδρέας.

Στην διαθήκη του είχε αφήσει κάποιες εντολές για τους Β.Η./τες. Θα θέλατε να μας τις πείτε?

O Σεβαστιανός άφησε μία ιδιόχειρη διαθήκη – πρότυπο για κάθε θνητό, όπου αναφέρεται και στους Β.Η./τες, ως εξής:

«Τι δε να είπω δια τους προσφιλείς μου αδελφούς και πονεμένους Β.Η./τες, τους οποίους τόσο πολύ ηγάπησα και ηγωνίσθην με όλες μου τις δυνάμεις, δια τα δικαιώματά τους; Λυπούμαι μόνον πικρά διότι το επίσημον κράτος δεν έδειξε το αρμόζον ενδιαφέρον, οπότε τα πράγματα θα ήσαν σήμερα πολύ καλύτερα εις την πολύπαθην Β.Η./ρον. Πάντως, παρακαλώ τους αδελφούς Β.Η./τες να μείνουν στον τόπον τους και να συνεχίσουν ενωμένοι και μονιασμένοι τον αγώνα τους δια την ανάκτησιν των δικαιωμάτων τους «Ισχύς εν τη ενώσει». Εγώ δε ταπεινά προσεύχομαι υπέρ του λυτρωμού των» (Εν Κονίτση τη 27η Αυγούστου 1994).

Eίδαμε πως η Εκκλησία ανέκαθεν στεκόταν στο πλευρό του χειμαζόμενου Ελληνισμού. Και όμως, στις μέρες μας, υπάρχει ένα κύμα οργανωμένου αθε’ι’σμού, που στρέφεται κατά της Ορθοδόξου ημών Πίστεως. Τι απαντάτε σε αυτό?

Η εξ Αποκαλύψεως Χριστιανική πίστις θεμελιώθηκε από τους αμέτρητους μάρτυρες και ομολογητές αυτής, πάνω στις μοναδικές, αναλλοίωτες και διαχρονικές Αλήθειες της, οι οποίες είναι τεκμηριωμένες πολλαπλώς. Αντίθετα, οι πολέμιές της υλιστικές και αθε’ι’στικές θεωρίες καταρρέουν στην πράξη, ως χάρτινοι πύργοι, με αποκορύφωμα τον 70ετή και πλέον «Υπαρκτό Σοσιαλισμό». Ελάχιστες «Λα’ί’κές Δημοκρατίες» επιβίωσαν σήμερα, αφού πρώτα εξαναγκάσθηκαν να προσαρμοσθούν ακόμα και στην αναγνώριση των οικείων θρησκειών, όπως οι πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες [με επικεφαλής την ίδια την Ρωσία], η Κούβα, η Κίνα κ.α.

Kρίνετε ότι τηρήθηκε η εντολή του Σεβαστιανού για ενότητα των Β.Η./των και παραμονή στον τόπο τους;

Δυστυχώς όχι. Στο θέμα της ενότητας, έχει επέλθει μία πολυδιάσπαση των Β.Η./των. Στις εκλογές ορισμένοι κατέβηκαν υποψήφιοι με Αλβανικά κόμματα, το ΚΕΑΔ, που αντιπροσώπευε τον Ελληνισμό της Β.Η./ρου, κατόρθωσε να εκλέξει έναν μόνο βουλευτή, τον Πρόεδρό του κ. Ευάγγ.Ντούλε και τώρα παρουσιάστηκε και ένα καινούργιο κόμμα που το αντιπολιτεύεται.

Οσο για την παραμονή στον τόπο τους, πάρα πολλοί Β.Η./τες, (ειδικά αυτοί που ανήκουν στην λεγόμενη ‘παραγωγική ηλικία’), από το άνοιγμα των συνόρων μέχρι σήμερα, ουσιαστικά εγκατέλειψαν τις εστίες τους και εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα. Σε αυτό συντελεί, άθελά της, και η χορήγηση της λεγομένης ‘διπλής υπηκοότητας’, δηλ. της Αλβανικής και της Ελληνικής. Φυσικό είναι οι εδώ διαμένοντες Β.Η./τες (και όχι μόνο) να σπεύδουν να κάνουν τα χαρτιά τους για να αποκτήσουν την πολυπόθητη Ελληνική υπηκοότητα. Όμως αγνοούν ένα πράγμα, ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ , η οποία προβλέπει τα εξής:

– Οι Αλβανοί υπήκοοι μόνον Αλβανικής καταγωγής, διατηρούν την Αλβανική υπηκοότητά τους (και) στην περίπτωση που αποκτήσουν την (διπλή) υπηκοότητα του Κράτους, στο οποίο διαβιούν και εργάζονται.

– Τουναντίον, Αλβανοί υπήκοοι –αλλά μη Αλβανικής καταγωγής, -όπως οι Β.Η./τες, για τους οποίους σαφώς γίνεται λόγος στην ανωτέρω περίπτωση-, επόμενο είναι να τους καλέσει, η Αλβανική Κυβέρνηση να επιλέξουν μία από τις δύο υπηκοότητες , οπότε, κρατώντας την Ελληνική, χάνουν την Αλβανική, με τις ανάλογες συνέπειες.

Είναι γνωστό ότι στην Β.Η./ρο το Αλβανικό Κράτος αρπάζει, κανονικά και με τον νόμο, τις πατρογονικές περιουσίες των Β.Η./των, τις οποίες προηγουμένως είχε αρπάξει ετσιθελικά ο Ενβέρ Χότζα, στα πλαίσια της ‘Κομμουνιστικής Ιδεολογίας’. Παράλληλα, αυτές τις μέρες, βλέπουμε τους λεγόμενους ‘Τσάμηδες’, (μέσα στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και..Κοσοβάροι και Σκοπιανοί), να δημιουργούν αφόρητες προκλήσεις σε’ όλη την Β.Η./ρο και να διεκδικούν τις … περιουσίες τους από το Ελληνικό Κράτος. Τι ακριβώς συμβαίνει;

Δυστυχώς, δεν διεκδικούν μόνο περιουσίες αλλά επιπλέον ζητούν: 1] Κατάργηση του Εμπολέμου [με δικούς τους όρους], 2] Αναγνώριση της Αλβανικής ως επίσημης γλώσσας σε ‘περιοχές της Ελλάδας’ (Καστοριά, Φλώρινα, Κόνιτσα, Πρέβεζα κ.α., 3] Ακριβή αριθμητικά στοιχεία των ‘αυτοχθόνων Αλβανών’ που ζουν στην Ελλάδα και 4] Να διερευνηθεί και να επιλυθεί το ζήτημα των μαζικών τάφων Τσάμηδων στην Ελληνική επικράτεια και να ανοικοδομηθεί Μνημείο στην μνήμη τους (!)

Τις διεκδικήσεις τους αυτές τις υποστηρίζει η Αλβανική Βουλή, με επικεφαλής το Τσάμικο κόμμα PDU.

Eχουν κάποια νομική βάση όλα αυτά.? Επίσης μας κάνει εντύπωση ότι διεκδικούν ΚΑΙ περιοχές της Μακεδονίας.

Και βέβαια δεν έχουν. Με τα επισήμως αναγνωρισμένα και καταδικασμένα βαρύτατα εγκλήματά τους (τα οποία τώρα ‘χρεώνουν’ στην Ελλάδα) και την φυγή τους στην Αλβανία, έχουν απωλέσει τα όποια δικαιώματα μπορεί να είχαν επί Ελληνικού εδάφους. Δεν υπάρχουν στην Ελλάδα ‘αυτόχθονες Αλβανοί’, αλλά μόνον Αλβανοί οικονομικοί μετανάστες . Οσο για τις διεκδικούμενες πόλεις της Μακεδονίας, είναι περιοχές όπου ψευδέστατα επεκτείνει η Αλβανία την ‘Τσαμουριά’.

Πως θα πρέπει να αντιδράσει η Ελληνική Κυβέρνηση?

Κατά πρώτον, ήταν μεγάλο λάθος της Ελλ. Κυβέρνησης να παραχωρήσει τόσο εύκολα την Ελλ. ιθαγένεια και υπηκοότητα στους εκατοντάδες χιλιάδες αλλοδαπούς μετανάστες, εκ των οποίων κάποιοι θα είναι και Αλβανοτσάμηδες, οπότε τους ανοίγει τον δρόμο για διεκδικήσεις. Υπόψη δε ότι η Αλβανία δεν έχει ποτέ υπογράψει Συνθήκες για την μη διεκδίκηση εδαφών εντός της Ελληνικής Επικράτειας.

Από την άλλη έχουμε το Κ.Ε.Μ.Ο. [Κέντρο Ερευνών Μειονοτικών Ομάδων] των Τσιτσελίκη, Χριστοπούλου, Σκουλιδά κ.α., που κτυπά συστηματικά και αδιάλειπτα τον Β.Η./κό Ελληνισμό. Από την άλλη, η Ελλ. Κυβέρνηση [συνεπικουρούμενη από τα κόμματα της ‘αριστεράς’] καταδικάζει τον… ρατσισμό ‘ένθεν κακείθεν’, για τις προκλήσεις όμως εναντίον των Β.Η./των από τους Αλβανούς, ούτε φωνή, ούτε ακρόαση.

Είναι πλέον ΚΑΘΗΚΟΝ της Ελλάδας να πάψει πια να ‘κωφεύει’ και να κοιτάξει αφ’ενός να αντιμετωπίσει τα χρονίζοντα προβλήματα των Β.Η./των και αφ’ετέρου, να συνεργασθεί με τους Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς, για να μπει κάποιος φραγμός για τις εις βάρος της διεκδικήσεις από τους Αλβανούς. Αλλά και οι Β.Η./τες πρέπει να παραμείνουν μονιασμένοι και να προσέξουν περισσότερο τις πατροπαράδοτες ιστορικές ρίζες τους.

Κύριε Παπαθεοδώρου, σας ευχαριστώ πολύ.