Το Μουσείο Ακρόπολης γίνεται 5 ετών στις 20 Ιουνίου 2014. Φιλόδοξο πρόγραμμα ψηφιακής αποκατάστασης των γλυπτών του Παρθενώνα.

Με την συμπλήρωση του πέμπτου έτους λειτουργίας του την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014, το Μουσείο Ακρόπολης ξεκινά ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ψηφιακής αποκατάστασης των γλυπτών του Παρθενώνα. Την ημέρα των γενεθλίων του θα παρουσιαστούν οι ιππείς της δυτικής ζωφόρου σε τρισδιάστατες ψηφιακές εικόνες με προσθήκες χάλκινων όπλων και χαλινών, με εναλλασσόμενο φωτισμό και δοκιμαστικό χρωματισμό. Αυτά αναφέρθηκαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου στο αμφιθέατρο του ισογείου για συζήτηση και ενημέρωση με αφορμή τα πέμπτα γενέθλιά του.
Δημήτριος Παντερμαλής

Μιλώντας ο Πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης, κ. Δημήτρης Παντερμαλής, ανέφερε ότι, τα πέντε χρόνια της λειτουργίας του, το Μουσείο έζησε την πρόκληση της μαζικής επισκεψιμότητας με περισσότερα από 3.000 άτομα κατά μέσο όρο καθημερινά, για να προσθέσει:

«Σ’ αυτήν ανταποκρίθηκε όλο το προσωπικό με συνεχή επαγρύπνηση και μεγάλη προσπάθεια να διατηρήσει σε υψηλό επίπεδο την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται. Για το Μουσείο ήταν εξαιρετικά σημαντικό ο επισκέπτης να αισθάνεται άνετα, να αναπτύσσει προσωπική εμπειρία στους εκθεσιακούς χώρους και να του παρέχεται ευπρόσδεκτη αναψυχή παρά τη μαζική επισκεψιμότητα.
Το πρώτο εξάμηνο του 2014 κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας, το Μουσείο υποδέχθηκε πολύ μεγάλο αριθμό πολιτικών ηγεσιών και ανώτερων διοικητικών στελεχών των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους οποίους το πάντα πρόθυμο προσωπικό παρουσίασε τα εμβληματικά έργα των συλλογών του. Ακόμη παραχωρήθηκαν χώροι και υπηρεσίες του Μουσείου για τη διεξαγωγή συνεδρίων, ημερίδων και σεμιναρίων καθώς και χώροι εστίασης με την καταλυτική θέα του Βράχου της Ακρόπολης.
Το Μουσείο της Ακρόπολης στα πέντε πρώτα χρόνια της ζωής του ανταποκρίθηκε στις υψηλές προσδοκίες της χώρας και πέτυχε να αναγνωρισθεί διεθνώς ανάμεσα στα τρία καλύτερα Μουσεία του κόσμου. Τώρα χρειάζεται η πολιτεία, εκτιμώντας την προσφορά του, να ρυθμίσει ορισμένα θεσμικά θέματα της λειτουργίας του για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η πορεία του».

Πρόγραμμα ψηφιακής αποκατάστασης των γλυπτών του Παρθενώνα. Τα πέντε πρώτα χρόνια.

Στις 20 Ιουνίου 2014, σύμφωνα με τον κ. Παντερμανλή,  κλείνουν τα πέντε πρώτα χρόνια λειτουργίας του νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Η αναγνώριση της προσφοράς του στο κοινό φαίνεται από τον αριθμό των επισκεπτών του που ξεπέρασε τα 6,5 εκατομμύρια αλλά και από τη δηλωμένη ικανοποίησή τους για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει. Ασφαλώς δεν είναι τυχαίο ότι πάνω από 25% των επισκεπτών έχουν έρθει περισσότερο από δύο φορές στο Μουσείο, προσθέτοντας:
«Μοναδική ήταν η επιτυχία του Μουσείου σε διεθνές επίπεδο να αντιμετωπίσει αποκλειστικά με τα δικά του έσοδα τις δαπάνες λειτουργίας του και μάλιστα μέσα στα πέντε πιο δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Σ’ αυτό συνέβαλε η συνετή διαχείριση της διοίκησης, η στοχευμένη επιλογή των δαπανών, η συνεχής βελτίωση και διεύρυνση της μόνιμης έκθεσης, η φιλότιμη προσπάθεια των εργαζομένων αλλά και η θερμή ανταπόκριση του κοινού. Ελπίζουμε η διαφαινόμενη ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας να εξασφαλίσει σύντομα για το Μουσείο τους απαραίτητους πόρους για ακόμα ταχύτερη ανάπτυξή του.
Σημαντικές επιτυχίες κατέγραψε το Μουσείο και στον τομέα των συλλογών του. Το πρόγραμμα για την πολυχρωμία των αγαλμάτων χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από το κοινό αλλά και τους ειδικούς. Ποικιλία αναπαραστάσεων σε μαρμάρινα αντίγραφα λεπτομερειών, σε γύψινα εκμαγεία αλλά και ψηφιακά προπλάσματα επιτρέπουν στον επισκέπτη να αποκτά ολοκληρωμένη εικόνα των αρχαϊκών γλυπτών και διεγείρουν δημιουργικά το ενδιαφέρον του. Στην αίθουσα του Παρθενώνα η τριασδιάστατη ψηφιακή σάρωση της ζωφόρου έδωσε τα πρώτα της αποτελέσματα σε τέσσερις εφαρμογές που αναδεικνύουν με σαφή και εντυπωσιακό τρόπο τη διαδικασία λάξευσής της, τον εμπλουτισμό της με χάλκινα πρόσθετα στοιχεία, τη βίαιη διάσπασή της και την ψηφιακή αποκατάστασή της. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκουν ολοένα και περισσότερο ζωτικό χώρο στις αίθουσες του Μουσείου προσφέροντας ουσιαστική βοήθεια στην κατανόηση σπουδαίων εκθεμάτων. Το Μουσείο παράλληλα επιδιώκει την απαραίτητη ισορροπία ανάμεσα στο αυθεντικό έκθεμα και στην ψηφιακή εικόνα που προσφέρονται στον επισκέπτη». Και ο κ. Παντερμανλής κατέληξε:
«Με ιδιαίτερη φροντίδα το Μουσείο προχώρησε στην παραγωγή πιστών αντιγράφων από πρωτότυπα έργα των συλλογών του, επιμένοντας ιδιαίτερα στην ακριβή απόδοση των λεπτομερειών και σε ορισμένες περιπτώσεις των υπολειμμάτων της πολυχρωμίας τους. Ακόμη επιχειρήθηκε με επιτυχία η δημιουργία αντιγράφων με ακριβή σμίκρυνση προκειμένου να γίνουν προσιτά στο κοινό».