Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. Χρυσόστομος την Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013, ημέρα των Αγίων Θεοφανείων, θα προστεί Αρχιερατικού Συλλειτούργου και ακολούθως θα τελέσει το Μέγα Αγιασμό,  συλλειτουργούντων του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Πάφου κ. Γεωργίου και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Μεσαορίας κ. Γρηγορίου, στον Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων, στην Κάτω Πάφο. Στη συνέχεια θα προστεί της καταδύσεως του Τιμίου Σταυρού στη θάλασσα.

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Καρπασίας κ. Χριστοφόρος, την Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013, θα λειτουργήσει και κηρύξει και στη συνέχεια θα τελέσει το Μέγα Αγιασμό στον Ιερό Ναό Χρυσοσώτηρος στην Ορόκληνη.

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Νεαπόπλεως κ. Πορφύριος, το Σάββατο, 5 Ιανουαρίου 2013, παραμονή των Θεοφανείων, θα λειτουργήσει και κηρύξει και θα τελέσει το Μέγα Αγιασμό στον Ιερό Ναό Αγίου Στυλιανού, στο Στρόβολο. Την Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013, θα λειτουργήσει και κηρύξει στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου, Έγκωμης. Στη συνέχεια θα προστεί της καταδύσεως του Τιμίου Σταυρού στο Πάρκο Ακροπόλεως.

Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Μεσαορίας κ. Γρηγόριος, το Σάββατο, 5 Ιανουαρίου 2013, παραμονή των Θεοφανείων, θα λειτουργήσει και κηρύξει και θα τελέσει το Μέγα Αγιασμό στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στην Αγλαντζιά.

Ιερά Αρχιεπισκοπή Κύπρου,
31 Δεκεμβρίου 2013.

 

 

============================================================

Το συναξάρι της ημέρας

Η Εκκλησία μας γιορτάζει σήμερα μια από τις  αρχαιότερες και σημαντικότερες γιορτές της, τη φανέρωση της Αγίας Τριάδας κατά τη βάφτιση του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη από τον Ιωάννη.

Ως γνωστόν, μετά από θεία εντολή ο Ιωάννης ο Πρόδρομος εγκατέλειψε την ερημική ζωή και ήλθε στον Ιορδάνη ποταμό όπου κήρυττε και βάφτιζε. Εκεί παρουσιάσθηκε  ο Θεάνθρωπος Ιησούς και ζήτησε να βαπτισθεί. Ο Ιωάννης, αν και το Άγιο Πνεύμα τον είχε πληροφορήσει ποιος ήταν εκείνος που του ζητούσε να βαπτισθεί, στην αρχή αρνήθηκε να τον βαφτίσει ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος έχει ανάγκη να βαπτισθεί από Εκείνον. Ο Ιησούς όμως του εξήγησε ότι αυτό ήταν το θέλημα του Θεού και τον έπεισε να τον βαφτίσει. Και τότε μπροστά στα έκπληκτα μάτια των παρισταμένων διαδραματίσθηκε μία μοναδική και μεγαλειώδης σκηνή, όταν με την μορφή  περιστεριού κατήλθε το Άγιο Πνεύμα και κάθισε επάνω στο βαπτιζόμενο Ιησού, ενώ συγχρόνως ακούστηκε από τον ουρανό η φωνή του Θεού και Πατρός που έλεγε: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα» («Αυτός είναι ο αγαπημένος μου Υιός, αυτός είναι ο εκλεκτός μου»).

Από τότε και το βάφτισμα των Χριστιανών, δεν είναι «εν ύδατι», όπως το βάπτισμα «μετανοίας» του Ιωάννη, αλλά «εν Πνεύματι Αγίω». Ο Κύριος, με το να βαφτιστεί, αγίασε το νερό, το έκανε νερό αγιασμού και συμφιλίωσης με το Θεό. Έτσι η Βάπτιση του Κυρίου άνοιξε τη θύρα του Μυστηρίου του Βαπτίσματος. Με την καθαρτική χάρη του αγίου Βαπτίσματος ο παλαιός αμαρτωλός άνθρωπος ανακαινίζεται και με την τήρηση των θείων εντολών γίνεται κληρονόμος της βασιλείας των ουρανών.

Η φύση αγιάζεται και ο άνθρωπος φωτίζεται το φώς το αληθινό, που είναι ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, δηλ. το χαρμόσυνο μήνυμα της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους, που με τη χάρη της Παναγίας Τρίαδος, σφραγίζονται τα πάντα.

Μετά τη θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου, τελείται ο Μέγας Αγιασμός των Θεοφανείων. Οι πιστοί σήμερα με στεντόρια φωνή ομολογούν: «Μέγας ει, Κύριε και θαυμαστά τα έργα σου, και ουδείς λόγος εξαρκέσει προς ύμνον των θαυμασίων σου»!

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ