Δηλώσεις του γενικού γραμματέα ΟΗΕ, Μπαν Γκι-Μουν για το θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ και το Κυπριακό

Ν. Υόρκη, 09.02.2011. Ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, Μπαν Γκι-μουν, εξέφρασε την ελπίδα να εξευρεθεί “μια αμοιβαία αποδεκτή λύση”, στο θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ.

Σε χθεσινοβραδινές δηλώσεις του, μετά την ενημέρωση του Συμβουλίου Ασφαλείας για τα αποτελέσματα της πρόσφατης περιοδείας του σε Ευρώπη και Αφρική, απαντώντας σε ερώτηση για τη σημερινή συνάντηση που θα έχουν στη Νέα Υόρκη οι αντιπρόσωποι της Ελλάδας και της ΠΓΔΜ με τον ειδικό του απεσταλμένο, Μάθιου Νίμιτς, τόνισε ότι ο κ. Νίμιτς συνεχίζει να συνομιλεί με τα μέρη για να βρεθεί μία αμοιβαία αποδεκτή λύση.

“Προτρέπω τους ηγέτες και των δύο χωρών να επιλύσουν το ζήτημα της ονομασίας το συντομότερο δυνατόν, ώστε να προχωρήσουν οι οραματισμοί για ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ (Σημείωση: εννοώντας την ΠΓΔΜ). Υπάρχουν πολλά σημαντικά ζητήματα τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν το συντομότερο δυνατόν για την ειρήνη και την ασφάλεια στην περιοχή”, τόνισε.

Αναφερόμενος στο Κυπριακό, ο Μπαν Γκι-μουν εκδήλωσε την πρόθεσή του να συναντηθεί ξανά με τους ηγέτες των δυο κοινοτήτων, χωρίς όμως να διευκρινίσει πότε και πού, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι κάτι τέτοιο, δηλαδή η πραγματοποίηση της συνάντησης, μπορεί να εξαρτηθεί από το αποτέλεσμα των συναντήσεων που θα έχει στην Κύπρο ο ειδικός σύμβουλός του. “Ο λεπτομερής χρόνος, η ημερήσια διάταξη και η τοποθεσία θα αποφασιστούν, καθώς ο Αλεξάντερ Ντάουνερ συνεχίζει να εκτιμά την κατάσταση επί του εδάφους”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στη συνέχεια, είπε ότι προέτρεψε τους δυο ηγέτες να εντατικοποιήσουν τις διαπραγματεύσεις ώστε να μπορέσουν να γεφυρώσουν τις διαφορές και να συμφωνήσουν σε περισσότερες συγκλίσεις. Για τη συνάντηση της Γενεύης τόνισε ότι “οι δυο ηγέτες ξεκαθάρισαν ορισμένες από τις διαφορές τους, όμως χρειάζεται ακόμη περισσότερη εργασία”.

Απαντώντας σε ερώτηση για το πού βρίσκονται σήμερα οι διαπραγματεύσεις και αν είναι ικανοποιημένος, ανέφερε ότι θα είναι ικανοποιημένος “όταν και οι δύο ηγέτες συμφωνήσουν πάνω σ’ όλα τα βασικά θέματα”.

“Όμως, ήμουν αρκετά ικανοποιημένος μαζί τους, πρώτα απ’ όλα για τη δέσμευσή τους να αντιμετωπίσουν όλα αυτά τα θέματα μέσω διαπραγματεύσεων, κάτι που εκτιμώ πάρα πολύ”, επισήμανε.

Τέλος, ο γγ του ΟΗΕ υποστήριξε ότι οι διαπραγματεύσεις της Γενεύης ήταν “πολύ πιο παραγωγικές και ζωντανές”, σε σχέση με την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ του προέδρου της Κύπρου κ. Χριστόφια και του Τουρκοκύπριου ηγέτη κ. Έρογλου, υπογραμμίζοντας ότι στη συζήτηση συμμετείχε και ο ίδιος με σχόλια “Πράγματι εκτιμώ αυτού του είδους τη θετική ατμόσφαιρα μεταξύ των δύο ηγετών”, κατέληξε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μάρτιος 2025

Σχετικά άρθρα

Γιατί κατέρρευσε το γερμανικό σιδηροδρομικό δίκτυο

Tην Τρίτη, μια δυσλειτουργία στο ψηφιακό σύστημα ραδιοεπικοινωνίας προκάλεσε παράλυση στα τρένα σε όλη τη Γερμανία για περίπου δύο ώρες. Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα.Τα...

Η Γερμανία αναζητά ενεργειακές συμφωνίες με την Τουρκία

Η Γερμανίδα υπουργός Οικονομίας βασίζεται στην Τουρκία ως «στρατηγικό εταίρο» για το εμπόριο και τις επενδύσεις στην ενέργεια. Στην Άγκυρα καταρτίστηκαν σχέδια για το...

Βερολίνο: Συντονισμός Ευρωπαίων πριν από τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ

Μερτς, Μακρόν, Στάρμερ, Μελόνι, Τουσκ συναντώνται στο Βερολίνο για κοινή στρατηγική απέναντι στην Ουκρανία, για τα Στενά του Ορμούζ και τον ρόλο των ΗΠΑ...

Τουρκία: Μαζικές συλλήψεις ενόψει Συνόδου ΝΑΤΟ

Οι τουρκικές αρχές προχωρούν σε λήψη αυστηρών μέτρων ασφαλείας δύο εβδομάδες πριν από τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ. Αντιδράσεις από οργανώσεις και αντιπολιτευόμενους φορείς.Ανταπόκριση...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ