Παραπαίουν οικονομικά τα μεγάλα Συγκροτήματα του Τύπου στην Ελλάδα!

Πολλά κινδυνεύουν από”ξαφνικό θάνατο”, λόγω των μεγάλων και σκανδαλωδών χρεών τους στις τράπεζες, που δεν μπορούν να αποπληρώσουν και από την έλλειψη κανονικής άδειας λειτουργίας τους.

Επιμέλεια: Ευθύμιος Χατζηϊωάννου.

Το τεράστιο ποσό των 405 εκατομμυρίων ευρώ οφείλουν συνολικά από δάνεια στις τράπεζες οι τρεις μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, που δραστηριοποιούνται στον χώρο των ΜΜΕ της χώρας μας, ΔΟΛ, “Πήγασος” και “Mega Channel”. Το δανειακό αυτό άνοιγμα θεωρείται, ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο, αν όχι αδύνατο να καλυφθεί κάτω από τις παρούσες συνθήκες. Και αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς σχεδόν όλα τα συστημικά ΜΜΕ στην Ελλάδα έχουν καταχρεωθεί, χωρίς να έχουν πιθανότητες να αποφύγουν την ολοκληρωτική οικονομική κατάρρευση. Αυτό εξηγεί και την εσπευσμένη τους προσπάθεια, να προσεγγίσουν τη νέα Κυβέρνηση για να περισώσουν, ότι μπορούν.

Η Κυβέρνηση στρέφεται κατά της διαπλοκής μεταξύ τραπεζών, πολιτικών και ΜΜΕ

Η νέα Κυβέρνηση δια του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ήταν κάθετη και διαφωτιστική στις προγραμματικές της δηλώσεις: «Σπάμε το περιβόητο “τρίγωνο” της διαπλοκής, μεταξύ τραπεζών, πολιτικού προσωπικού και Μέσων Ενημέρωσης», ήταν η εξαγγελία του κ. Τσίπρα, που σχολιάστηκε εκτεταμένα από τον Τύπο. Εννοούσε τα χαριστικά δάνεια, που χορηγούνταν αφειδώς στα διαπλεκόμενα media με την παρέμβαση κυβερνητικών παραγόντων, κατά παράβαση όλων των τραπεζικών κανόνων.ImageHandler5[1]
Ακόμη ο κ. Τσίπρας εξήγγειλε, ότι η Κυβέρνηση «παράλληλα με την κατάργηση των χαοτικών δανειων προς τα ΜΜΕ, θα εφαρμόσει το θεσμικό πλαίσιο για την προκήρυξη και την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών». Ας σημειωθεί, ότι τα κανάλια εκπέμπουν επί 25 χρόνια χωρίς κανονικές άδειες. Με χαριστικές ρυθμίσεις πήραν άδειες «προσωρινού χαρακτήρα», που ανανεώνονται συνεχώς, χωρίς να καταβληθεί κανένα τίμημα.
Πρόκειται αφαλώς για κηρυγμένο πλέον πόλεμο, η έκβαση του οποίου θα φανεί στην συνέχεια. Η Κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει στις εξαγγελίες της, ενώ οι εκδότες-καναλάρχες βρίσκονται σε δυσχερή θέση, καθώς οι περισσότερες εταιρίες media διανύουν την χειρότερη ίσως περίοδο του βίου τους.

Δεν υπάρχουν προοπτικές εξόδου από την κρίση για τα μεγάλα συγκροτήματα του Τύπου

Μια πρώτη ματιά στα οικονομικά αποτελέσματα του 2013 πιστοποιεί, ότι τα μεγάλα Συγκροτήματα του Τύπου παραπαίουν οικονομικά. Τον περασμένο χρόνο, όπως και τώρα, εξακολουθούν να καταγράφουν μεγάλες ζημιές και το κυριότερο δεν εμφανίζονται προοπτικές εξόδου από την κρίση. Ενδεικτικά, το 2013 ο (πρώην) ΔΟΛ έγραψε ζημιές 17,5 εκατομμυρίων ευρώ, η “Καθημερινή” ζημιές 11 εκατομμυρίων ευρώ, ο “Πήγασος” ζημιές 14,2 εκατομμυρίων ευρώ και το “Εθνος” ζημιές 6,8 εκατομμυρίων ευρώ.
Υπό αυτές τις περιστάσεις δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι τα συστημικά ΜΜΕ άρχισαν να κάνουν στροφή και από την υποστήριξη του Μνημονίου πηγαίνουν τώρα στην υπεράσπιση της νέας κυβέρνησης. Η αρχή έγινε από τα έντυπα του ΔΟΛ «Βήμα» και «Νέα», που έσπευσαν να δείξουν, ότι βρίσκονται δίπλα στον Τσίπρα και την νέα κυβέρνηση. Στο ίδιο μοτίβο, αν και με μκρότερες ταχύτητες, ακολουθούν και οι άλλοι, όπως το “Εθνος” και το “Mega Channel”, που έχουν υιοθετήσει γραμμή “κριτικής υποστήριξης”.

ΔΟΛ και “Πήγασος” διερευνούν το ενδεχόμενο της συγχώνευσης

Άλλωστε, τα μεγάλα χρέη, που απειλούν τους δύο επιχειρηματικούς ομίλους, έφεραν κοντά τον ΔΟΛ καιτον “Πήγασσο”, πουν διερευνούν,εδω και πολύ καιρό το ενδεχόμενο της συγχώνευσής τους. Το θέμα έχει ατονήσει, αλλά η πιεστική πραγματικότητα ενδέχεται να το φέρει πάλι στην πρώτη γραμμή. Αυτή την στιγμή τα περισσότερα ΜΜΕ δεν έχουν υγιή οικονομικά στοιχεία, κάποια έχουν “βουλιάξει” από τα χρέη και τα έσοδα στηρίζονται στις διαφημίσεις μεγάλων τραπεζών. Το νεο τοπίο, που θα διαμορφωθεί στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, ενδιαφέρει ιδιαίτερα ιδιοκτήτες και εργαζόμενους στα media, γιατί μπορεί να φέρουν “ξαφνικό θάνατο” στους υπερχρεωμένους.
Ακριβώς, λόγω της υπερχρέωσης, δεν υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιώτες να επενδύσουν στον θνησιγενή Τύπο , ενώ για όσους θέλουν να απεμπλακούν, η αποχώρηση θα είναι δύσκολη, γιατί δεν πρόκειται να απαλλαγούν από υποχρεώσεις και εκκρεμότητες.

Μάρτιος 2025

Σχετικά άρθρα

Άλαν Γκρίνσπαν, το Μαντείο των Αγορών

Οικονομολόγος, διορατικός επιχειρηματίας και ταλαντούχος... μουσικός: Ο πολυπράγμων Άλαν Γκρίνσπαν, επί σειρά ετών επικεφαλής της Fed, πέθανε σε ηλικία 100 ετών.Τον αποκαλούσαν «μίστερ Δολάριο»...

Βρετανογερμανική προσέγγιση 10 χρόνια μετά το Βrexit

Βερολίνο και Λονδίνο ήρθαν πιο κοντά τα τελευταία χρόνια και η προσδοκία είναι ο Αντι Μπέρναμ να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο συνεργασίας που άνοιξαν...

Διχασμένοι οι Εργατικοί για τη διαδοχή Στάρμερ

Μετά την παραίτηση Στάρμερ, η διαδικασία υποψηφιότητας διάχάζει το κόμμα, ενώ η ΕΕ αναβάλλει τη σύνοδο Λονδίνου-Βρυξελλών λόγω πολιτικής αβεβαιότητας.Ανταπόκριση από το Λονδίνο Μπορεί το...

Συνέντευξη στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΝΩΜΗ του καθηγητή της Νομικής στο ΑΠΘ Κυριάκου Κυριαζόπουλου σε τέσσερις γλώσσες

Κυριάκος Κυριαζόπουλος: Η δημοκρατία δεν στηρίζεται μόνο στους νόμους αλλά και στον πολιτισμό του διαλόγου: Από το Βατικανό στη Σύγχρονη Ευρώπη: Το Διεθνές Νομικό...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ