Το Υπουργείο Εργασίας σχεδιάζει να επαναφέρει την σύνταξη στους ανασφάλιστους υπερήλικες, άνω των 67 ετών, η χορήγηση της οποίας σταμάτησε από το 2013

– Με την νέα διάταξη, το αρχικό ποσό θα είναι 260 ευρώ τον μήνα και η καταβολή θα αρχίσει από τον Οκτώβριο του 2015.

Επιμέλεια: Ευθμιος Χατζηϊωάννου.

Σταδιακά και με αρχικό ποσό τα 260 ευρώ, αντί του ποσού των 360 ευρώ τον μήνα, σχεδιάζει να επαναφέρει το Υπουργείο Εργασίας την σύνταξη, που δινόταν στους ανασφάλιστους υπερήλικες, άνω των 67 ετών.thessaloniki
Η παροχή αυτή είχε διακοπεί μετά την 1/1/2013 και την έχασαν περίπου 30.000 δικαιούχοι, επειδή με τον Νόμο 4093/12 θεσπίστηκαν αυστηρά κριτήρια, που είχαν ως αποτέλεσμα να σταματήσει η χορήγηση της σύνταξης των 360 ευρώ, που έπαιρναν για χρόνια, ανασφάλιστοι Έλληνες και ομογενείς άνω των 67 ετών.
Σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες, το Υπουργείο Εργασίας ετοίμασε νέα διάταξη, με την οποία βελτιώνονται τα κριτήρια, αλλά το ποσό, που θα δοθεί περιορίζεται στα 260 ευρώ και θα αρχίσει να καταβάλλεται από τον Οκτώβριο του 2015. Υπολογίζεται, όμως, ότι θα επανέλθει στα 360 ευρώ τον μήνα, ύστερα από έναν χρόνο, δηλαδή από τον Οκτώβριο του 2016.
Η διάταξη για την επαναχορήγηση της σύνταξης στους ανασφάλιστους υπερήλικες από τους οποίους και διεκόπη λόγω αυστηρών κριτηρίων, αναμένεται να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, που ετοίμασε ο Αναπληρωτής Υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Δημήτρης Στρατούλης, και εκτός απροόπτου θα δοθεί άμεσα για διαβούλευση.

Ποιά κριτήρια θα ισχύουν για την χορήγηση της σύνταξης στους ανασφάλιστους υπερήλικες

Σύμφωνα με την διάταξη, την οποία επικαλούνται οι δημοσιογραφικές πληροφορίες, τα κριτήρια για την σύνταξη των ανασφάλιστων υπερηλίκων, που θα παρέχεται από τον ΟΓΑ, είναι:
-Να έχουν κλείσει το 67ο έτος της ηλικίας τους και να μην ασφαλίζονται, ούτε να παίρνουν σύνταξη από άλλον φορέα.
-Το ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα να μην υπερβαίνει τις 4.320 ευρώ και σε περίπτωση συζύγων, εκ των οποίων ο ένας ή και οι δύο υποβάλλει αίτηση για σύνταξη ανασφάλιστου, τότε το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 8.640 ευρώ.
-Στο ετήσιο ατομικό ή στο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν θα συνυπολογίζονται τυχόν άλλα προνοιακά βοηθήματα.
-Από το φορολογητέο εισόδημα δεν θα λαμβάνεται υπόψη το τεκμαρτό εισόδημα διαβίωσης από ιδιοκατοίκηση για κατοικία μέχρι 100 τετραγωνικών μέτρων.
-Η ελάχιστη υποχρεωτική διάρκεια μόνιμης και νόμιμης διαμονής στην Ελλάδα ορίζεται σε 10 έτη. Η διάρκεια παραμονής είχε οριστεί με το νόμο 4093/12 στα 20 έτη και ήταν το κριτήριο, που ουσιαστικά έκοψε δεκάδες χιλιάδες ανασφάλιστους ομογενείς, οι οποίοι δεν είχαν κλείσει 20ετία στην χώρα μας. Η 20ετία είχε μπει, γιατί η σύνταξη των 360 ευρώ είχε γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από επιτήδειους, μεταξύ αυτών και από κάποιους ομογενείς, οι οποίοι έπαιρναν την παροχή, εμφανίζοντας εικονικά στοιχεία, ότι διέμεναν στην χώρα μας.

Μάρτιος 2025

Σχετικά άρθρα

Ισπανία: Πρόωρες εκλογές προκαλεί η στεγαστική κρίση

Ο Ισπανός πρωθυπουργός Σάντσεθ παίρνει το ρίσκο να οδηγήσει τη χώρα και την παράταξή του σε εκλογές. «Δημοψήφισμα για τη στεγαστική κρίση» βλέπει ο...

Προβάδισμα του υιού Μπολσονάρου στη Βραζιλία

Στον δεύτερο γύρο στις 25 Οκτωβρίου θα κριθεί η προεδρία στη μεγαλύτερη σε μέγεθος χώρα της Λατινικής Αμερικής. «Αρχίζει μια νέα μάχη», δηλώνει ο...

BND: Σε «σκιώδη πόλεμο» με τη Ρωσία η Γερμανία

Οι επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών της Γερμανίας εκτιμούν ότι η μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει η χώρα προέρχεται από τη Ρωσία. Δημόσια ακρόαση στο Κοινοβούλιο.Η...

Προϋπολογισμός ΕΕ 2028-2034: Σύγκρουση «φειδωλών» και χωρών Συνοχής για δαπάνες και ΚΑΠ

Δεκαεπτά χώρες, μεταξύ τους η Ελλάδα, αντιδρούν στις πιέσεις για μεγάλες περικοπές στον νέο προϋπολογισμό της ΕΕ.Ανταπόκριση από τις Βρυξέλλες Σε σκληρό «μπρα ντε φερ»...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ