Την διάλυση της ζώνης του ευρώ προβλέπει ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ (FED), Alan Greenspan!

Ο ίδιος εκτίμησε ακόμη, ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ θα αυξήσει τα επιτόκια άμεσα, ενδεχομένως και ραγδαία!
Σε συνέντευξη, που παρεχώρησε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο “Bloomberg”, ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ (FED), Alan Greenspan, προβλέπει διάλυση της ζώνης του ευρώ και εκτιμά, ότι η FED θα προχωρήσει άμεσα σε αύξηση επιτοκίων!
Αναλυτικότερα, απαισιόδοξος για το μέλλον της Ευρωζώνης εμφανίστηκε ο πρώην πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ, Alan Greenspan, που προβλέπει διάλυση της ζώνης του ευρώ. Στην συνέντευξη, που παρεχώρησε στο ραδιόφωνο του “Bloomberg”, η οποία θα μεταδοθεί το επόμενο διάστημα, ο πρώην πρόεδρος της FED εκτίμησε ακόμη, ότι η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ θα αυξήσει τα επιτόκια άμεσα, ενδεχομένως και ραγδαία. Ο Greenspan επεσήμανε, ότι η FED δεν μπορεί να διατηρήσει αυτά τα επίπεδα των επιτοκίων για μεγάλο χρονικό διάστημα.
«Πρέπει τα επιτόκια να αρχίσουν να κινούνται ανοδικά και όταν το κάνουν, θα μας ξαφνιάσουν με την ταχύτητα, με την οποία αυτό μπορεί να γίνει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Greenspan επανέλαβε την ανησυχία του, ότι η αμερικανική οικονομία οδεύει προς μια περίοδο στασιμοπληθωρισμού, δηλαδή στάσιμης ανάπτυξης, σε συνδυασμό με αυξημένο πληθωρισμό.

“Η ζώνη των 19 είναι ένα σύστημα, που δεν λειτουργεί, επειδή προσπαθεί να συνδυάσει διαφορετικές κουλτούρες και διαφορετικές στάσεις απέναντι στον πληθωρισμό, στην Νότια και στην Βόρεια Ευρώπη”

Όπως εξήγησε, ήδη είναι εμφανή τα πρώιμα στάδια του στασιμοπληθωρισμού. Όσον αφορά την Ευρωζώνη, ο ίδιος εμφανίστηκε ιδιαίτερα απαισιόδοξος, εκτιμώντας πως οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι θα διαλυθεί και μάλιστα σύντομα!
Μάλιστα, χαρακτήρισε την ζώνη των 19 ως ένα σύστημα, που δεν λειτουργεί, επειδή προσπαθεί να συνδυάσει διαφορετικές κουλτούρες και διαφορετικές στάσεις απέναντι στον πληθωρισμό, στην Νότια και στην Βόρεια Ευρώπη. Αν και ένας αριθμός χωρών, που έχουν την ίδια στάση απέναντι στον πληθωρισμό, όπως η Γερμανία και η Αυστρία, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια δική τους νομισματική ζώνη, ο Greenspan υποστήριξε, ότι δεν είναι σαφές, το αν οι χώρες αυτές θα έχουν να κερδίσουν οικονομικά από κάτι τέτοιο.
Επίσης, το ειδήσεογραφικό δίκτυο “Bloomberg” υπενθυμίζει, ότι ο νομπελίστας οικονομολόγος, Joseph Stiglitz, υποστήριξε σε νέο του βιβλίο, ότι η Ευρωζώνη πρέπει να διαλυθεί, εάν δεν είναι σε θέση να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις.

euro-nea

Μάρτιος 2025

Σχετικά άρθρα

Oυκρανία-Πολωνία: Ρωγμές στο αντιρωσικό μέτωπο

Μια διαμάχη με βαριά προϊστορία κλιμακώνεται: Ο Πολωνός πρόεδρος Κάρολ Ναβρότσκι ανακάλεσε το ύψιστο παράσημο της Πολωνίας στον Βολοντίμιρ Ζελένσκι, προκαλώντας οργή στο Κίεβο.Η...

Η Κυπριακή Προεδρία, ο Βάντεφουλ και το χαλούμι

Ήταν ένα Σαββατοκύριακο που τα είχε όλα στο Βερολίνο: καύσωνα, καταιγίδα, νίκη της Γερμανίας στο Μουντιάλ. Και μια ξεχωριστή παρουσίαση της Κύπρου στην Ημέρα...

Άλαν Γκρίνσπαν, το Μαντείο των Αγορών

Οικονομολόγος, διορατικός επιχειρηματίας και ταλαντούχος... μουσικός: Ο πολυπράγμων Άλαν Γκρίνσπαν, επί σειρά ετών επικεφαλής της Fed, πέθανε σε ηλικία 100 ετών.Τον αποκαλούσαν «μίστερ Δολάριο»...

Βρετανογερμανική προσέγγιση 10 χρόνια μετά το Βrexit

Βερολίνο και Λονδίνο ήρθαν πιο κοντά τα τελευταία χρόνια και η προσδοκία είναι ο Αντι Μπέρναμ να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο συνεργασίας που άνοιξαν...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ