Μόναχο: Τελετή μνήμης στο Στρατόπεδο Συγκέντρωσης Νταχάου για τους Σίντι και Ρόμα

Sinti und RomaΜε ιδιαίτερη συγκίνηση τελέστηκε σήμερα μέσα στο Στρατόπεδο Νταχάου ειδική επιμνημόσυνη τελετή για τους Σίντι και Ρόμα, που υπήρξαν κρατούμενοι του ναζιστικού χιτλερικού καθεστώτος στο Στρατόπεδο Νταχάου.

Η τελετή έλαβε χώρα στην ευαγγελική „εκκλησία της συμφιλίωσης“ παρουσία του προέδρου του „Συνδέσμου των Γερμανών Σίντι και Ρόμα στη Βαυαρία“, κ. Έριχ Σνεεμπέργκερ (Erich Schneeberger) και  εκπροσώπων των επιζησάντων και των συγγενών των.

Στον χαιρετισμό του ο ευαγγελικός πάστορας τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός, ότι η γενοκτονία των Σίντι και Ρόμα από τους ναζιστές δεν είχε αναγνωριστεί δεόντως και πρεπόντως από τη γερμανική κοινωνία και ζήτησε συγνώμη για το ότι και η εκκλησία του δεν έπραξε τα δέοντα ενάντια στη ρατσιστική μανία των ναζιστών.

Οι μουσικοί Σίντι και Ρόμα καλλιτέχνες, κ.κ. Λούλο και Ντιάνκο Ράινχαρτντ απέδωσαν με κιθάρα και τραγούδι και δύο ποιήματα που εγράφησαν από επιζώντες του ολοκαυτώματος. Τα κείμενα έχουν ως ακολούθως

Αυταπάτη, αυταπάτη είναι το μόνο που έχουμε ακόμη. Ποιός μας καταλαβαίνει, ποιός μας πιστεύει; Είμαστε εδώ, αλλά δεν είμαστε ελεύθεροι.
Αυταπάτη, αυταπάτη! Γιατί είμαστε ακόμη εδώ; Μας καταδίωξαν, μας εγκατέλειψαν. Γιατί οι άνθρωποι δεν μας συμπαθούν πλέον;
Αυταπάτη, αυταπάτη! Ο κάθε άνθρωπος χρειάζεται μερικούς φίλους. Γιατί αυτό δεν γίνεται και με μας;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Αγαπητέ Θεέ και Παναγία Μητέρα του Θεού, είμαστε εδώ μόνο μερικοί Σίντι.
Σας παρακαλούμε να μας προστατεύσετε να μείνουμε εδώ και να μη μας συμβεί κάτι κακό.
Είμαστε εδώ μόνο μερικοί Σίντι. Οι ηλικιωμένοι συγγενείς μας είναι το μόνο που έχουμε ακόμη. Είμαστε μόνο μερικοί Σίντι.
Σας παρακαλούμε να  μας προστατεύσετε να μείνουμε εδώ και να μη μας συμβεί κάτι κακό.

Η κ. Πέτρα Ρόσενμπεργκ, ανέγνωσε από το βιβλίο του επιζήσαντος πατέρα της τις εμπειρίες του από τις τραγικές ημέρες της σύλληψης από τους ναζιστές, της μεταφοράς στο στρατόπεδο και τις απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης.

Επίσης η 19χρονη Σίντι και Ρομα Μαρία Στάνκου αναφέρθηκε στις τωρινές συνθήκες ζωής της οικογενείας της και στην απαξίωση τους από τη σημερινή κοινωνία.

Στην επιμνημόσυνη τελετή παρέστη και εκπροσώπησε την Ιερά Μητρόπολη Γερμανίας ο Αρχιερατικός Επίτροπος Βαυαρίας, Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου, Απόστολος Μαλαμούσης.

Με τη σημερινή τελετή, που μεταδόθηκε ζωντανά και από τη βαυαρική τηλεόραση, γίνεται προσπάθεια όχι μόνο της  αποκατάστασης της αδικίας σε βάρος αυτής της μειονότητας, αλλά κυρίως της περαιτέρω αφύπνισης της κοινωνίας στην καταπολέμηση ρατσιστικών και νεοναζιστικών μορφωμάτων και φαινομένων.

Με ευχές
 
Απόστολος Μαλαμούσης
Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου
 

Στη φωτογραφία ο Πρωτοπρεσβύτερος Απόστολος Μαλαμούσης και ο Πρόεδρος του „Συνδέσμου των Γερμανών Σίντι και Ρόμα στη Βαυαρία“, κ. Έριχ Σνεεμπέργκερ (Erich Schneeberger).

Μάρτιος 2025

Σχετικά άρθρα

Η Κυπριακή Προεδρία, ο Βάντεφουλ και το χαλούμι

Ήταν ένα Σαββατοκύριακο που τα είχε όλα στο Βερολίνο: καύσωνα, καταιγίδα, νίκη της Γερμανίας στο Μουντιάλ. Και μια ξεχωριστή παρουσίαση της Κύπρου στην Ημέρα...

Άλαν Γκρίνσπαν, το Μαντείο των Αγορών

Οικονομολόγος, διορατικός επιχειρηματίας και ταλαντούχος... μουσικός: Ο πολυπράγμων Άλαν Γκρίνσπαν, επί σειρά ετών επικεφαλής της Fed, πέθανε σε ηλικία 100 ετών.Τον αποκαλούσαν «μίστερ Δολάριο»...

Βρετανογερμανική προσέγγιση 10 χρόνια μετά το Βrexit

Βερολίνο και Λονδίνο ήρθαν πιο κοντά τα τελευταία χρόνια και η προσδοκία είναι ο Αντι Μπέρναμ να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο συνεργασίας που άνοιξαν...

Διχασμένοι οι Εργατικοί για τη διαδοχή Στάρμερ

Μετά την παραίτηση Στάρμερ, η διαδικασία υποψηφιότητας διάχάζει το κόμμα, ενώ η ΕΕ αναβάλλει τη σύνοδο Λονδίνου-Βρυξελλών λόγω πολιτικής αβεβαιότητας.Ανταπόκριση από το Λονδίνο Μπορεί το...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ