Γιάννης Δελόγλου

Γράφει ο Γιάννης Δελόγλου
που ομιλεί και χειρίζεται.
j.deloglou@elliniki-gnomi.eu.

Θεσσαλονίκη. Επερώτηση προς τον Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Α. Παπανδρέου κατέθεσαν βουλευτές για το γεγονός ότι σε ιστοσελίδα της Κυβέρνησης αναφέρονται τα Ποντιακά ως ξένη γλώσσα. Το κείμενο της επερώτησης αναφέρει:

«Τα Ποντιακά, Αρβανίτικα και Βλάχικα είναι ξένες γλώσσες. Ο διαδικτυακός τόπος http://opengov.gr „Ανοιχτή Διακυβέρνηση“ δημιουργήθηκε από την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου. Η αρμοδιότητα χρήσης του ανήκει στο Πολιτικό Γραφείο του Πρωθυπουργού της Ελλάδος. Η δημιουργία και η λειτουργία τού συγκεκριμένου διαδικτυακού τόπου σκοπεύει στην προσφορά υπηρεσιών ενημέρωσης, συμμετοχής, διαβούλευσης και τεχνολογικών εφαρμογών, που αφορούν την „Ανοιχτή Διακυβέρνηση“. Μια εξ αυτών των υπηρεσιών είναι η δημοσιοποίηση προσκλήσεων ενδιαφέροντος για την πλήρωση καίριων θέσεων ευθύνης στον κυβερνητικό και στον κρατικό μηχανισμό. Ενδεικτικά αναφέρονται Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς υπουργείων, Διοικήσεις δημοσίων Οργανισμών και φορέων, Επιστημονικό προσωπικό κ.α. Για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον οποιονδήποτε πολίτη, απαιτείται η συμπλήρωση και η υποβολή Φόρμας Υποβολής, που διατίθεται στον διαδικτυακό τόπο http://opengov.gr „Ανοιχτή Διακυβέρνηση“. Στη συγκεκριμένη Φόρμα Υποβολής υπάρχει η κατηγορία ΓΛΩΣΣΕΣ, όπου ο ενδιαφερόμενος-υποψήφιος οφείλει να επιλέξει τη ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, τη ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ και για άλλες ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ που ομιλεί και χειρίζεται. Η επιλογή σε κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες πρέπει να γίνει από μία λίστα που διατίθεται από τον διαδικτυακό τόπο. Στη λίστα των γλωσσών από τις οποίες πρέπει να επιλέξει ο ενδιαφερόμενος-υποψήφιος συμπεριλαμβάνονται δεκάδες γλώσσες από ολόκληρη την υφήλιο με πρώτη τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ. Ωστόσο αλγεινή εντύπωση και σοβαρότατα ερωτηματικά προκαλεί μεταξύ άλλων η καταγραφή στην κατηγορία των ξένων γλωσσών και των εξής επιλογών: ΠΟΝΤΙΑΚΑ, ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ, ΒΛΑΧΙΚΑ ! Επειδή η γλώσσα αποτελεί καθοριστικό στοιχείο της Εθνικής ταυτότητας κάθε πολίτη. Η επιλογή μιας γλώσσας ως «μητρικής» ή ως «ξένης» εκφράζει και οριοθετεί την Εθνική του συνείδηση, η ως άνω άρα κατάταξη (κατηγοριοποίηση) των Αρβανιτών, Βλάχικων, Ποντιακών στις ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ δημιουργεί τη βάση για τον χαρακτηρισμό ως «αλλοδαπών» ή «Εθνοτικών μειονοτήτων» των Ελλήνων που ομιλούν τα γλωσσικά αυτά ιδιώματα. Κατόπιν των ανωτέρω επερωτώνται ο κ. Πρωθυπουργός και οι κύριοι Υπουργοί.

  1. Γνωρίζουν και εγκρίνουν τις επιλογές των ΠΟΝΤΙΑΚΩΝ, ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΩΝ και ΒΛΑΧΙΚΩΝ γλωσσικών ιδιωμάτων στην καταγραφή τους στην κατηγορία των ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ του διαδικτυακού τόπου http://opengov.gr „Ανοικτή Διακυβέρνηση“;
  2. Με πιά λογική, αιτιολογία και κριτήριο συμπεριλήφθηκαν τα Ποντιακά, Αρβανίτικα και Βλάχικα ως επιλογές στην κατηγορία των Ξένων γλωσσών;
  3. Ειδικότερα για τα ΠΟΝΤΙΑΚΑ με ποιά αιτιολογία θεωρούνται διαφορετική ή ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ως προς τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ;
  4. Αναγνωρίζονται ως ξένες γλώσσες τα ΑΡΒΑΙΤΙΚΑ και ΒΛΑΧΙΚΑ από την Ελληνική Πολιτεία;
  5. Αναγνωρίζονται ως Μειονότητες ΠΟΝΤΙΟΙ, ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ και ΒΛΑΧΟΙ στην Ελλάδα που ομιλούν την αντίστοιχη ξένη προς την Ελληνική γλώσσα;
  6. Μπορούν να διασφαλίσουν ότι τα παραπάνω δεν θα χρησιμοποιηθούν ως επιχειρήματα για την υποστήριξη της θέσης περί ύπαρξης Εθνοτικών ή Εθνικών Μειονοτήτων στην Ελλάδα;
  7. Προτίθεται να τροποποιήσουν τις επιλογές στην Κατηγορία ΓΛΩΣΣΕΣ με ενδεχόμενη απάλειψη των επιλογών ΠΟΝΤΙΑΚΑ, ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ, ΒΛΑΧΙΚΑ;
  8. Εάν δεν τους βρίσκουν σύμφωνους οι σημερινές επιλογές που προσφέρονται στην Κατηγορία ΓΛΩΣΣΕΣ, προτίθενται να αναζητήσουν ευθύνες από όσους τις διαμόρφωσαν;» (Πηγή:  Πρωινός Τύπος Δράμας).

Από την εν λόγω επερώτηση βγαίνουν πολλά συμπεράσματα. Οι άσχετοι πολιτικάντηδες, λαϊκιστές και επικίνδυνοι για τα Εθνικά μας θέματα πότε καταθέτοντας στεφάνι στο μνημείο του σφαγέα των Ελλήνων της Μικράς Ασίας Μουσταφά Κεμάλ, πότε όταν τον αποκαλούν «Ατατούρκ» ονομασία που του έδωσαν οι Τούρκοι, που σημαίνει πατέρας των Τούρκων, πότε όταν υποστηρίζουν ότι γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο σφαγέας των Ελλήνων ενώ είναι γνωστό ότι γεννήθηκε στην Χρυσαυγή τής περιοχής Λαγκαδά και πότε όταν επιμένουν να δώσουν το όνομά του σε κεντρική οδό της Συμπρωτεύουσας, για να θυμίζει τί; Ότι ο Κεμάλ κατέσφαξε και ξερίζωσε τους Ποντίους από την γενέτειρα γη τους, την άλλη Ελλάδα, και τώρα τον τιμούν τα θύματά του στην Ποντιομάνα Θεσσαλονίκη; Δεν φτάνουν οι συνεχείς προκλήσεις της γείτονος χώρας που κτυπούν ύπουλα την μακραίωνη ιστορία της Ελλάδος έχουν τώρα και υποστηρικτές στο θέμα της γλώσσας; Ταλαιπωρούν λοιπόν τη γλώσσα αυτοί που δεν ξέρουν να διαβάσουν τα γραμμένα γι’ αυτούς κείμενα, βάζοντας σε αρχεία και τάφους την τετρασχιλιετή αθάνατη Ελληνική γλώσσα, που σεβάστηκαν και σέβονται και αυτοί ακόμα οι εχθροί τής Ελλάδος. Και αυτοί ακόμα που έχουν διαφορές με την Ελλάδα, αλλά στις χώρες τους διδάσκουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και διατηρούν έδρες Αρχαιοελληνικών στα Πανεπιστήμιά τους.

Κάποια σταγονίδια του αμαρτωλού πολιτικού κόσμου μήπως πρέπει να αναθεωρήσουν για τα όσα κάνουν, και κάποιοι «Τραντέλληνες» υπουργοί και βουλευτές μήπως πρέπει να ταρακουνήσουν τα ανιστόρητα αφεντικά τους και αν χρειαστεί να θυσιάσουν την καρέκλα τους για να τιμήσουν τα κόκαλα των προγόνων τους, που τρίζουν από οργή για όσα γίνονται; Για γεγονότα που όλοι πρέπει να ξέρουν και όλοι πρέπει να γνωρίζουν, μήπως θα πρέπει να μάχονται οι εθνοπατέρες μας από όλες τις θέσεις και τα δικαιώματα που τους παρέχουν οι νόμοι και το Σύνταγμα και να εκπονούν πατριωτικό έργο; Αρκετά σιώπησαν, αρκετά ανέχτηκαν. Πέρα από κάθε αδιαφορία κρύβεται και μια προδοσία, που όταν στρέφεται στην ιστορία και τη γλώσσα του αναδεικνύεται σε επαχθές έγκλημα.

Ο διακεκριμένος παιδαγωγός-συγγραφέας Βασίλης Χατζηθεοδωρίδης επισημαίνει: «Αν η γλώσσα αυτή είναι ξένη, τότε είναι ξένος κατά πάσα πιθανότητα και ο λαός που την ομιλεί επί 3.000 χρόνια. Με άλλα λόγια σημαίνει ότι οι Πόντιοι μπορεί να είναι αλλοδαποί. Πρόκειται για ιστορικό και λογικό εκτροχιασμό, προερχόμενο από τη σύγκρουση της επιπολαιότητας με προπέτεια, για να χρησιμοποιηθούν οι ηπιότεροι όροι». Σε άλλο σημείο των επισημάνσεών του ο σοφός Παιδαγωγός τονίζει: «Όσοι ασκούν εξουσία σε αυτή τη χώρα, πολιτική και οικονομική, πνευματική και καλλιτεχνική, κεντρική ή περιφερειακή, είναι ατόπημα να εκφράζουν αμφιβολίες, ερωτηματικά, απορίες και διλήμματα για λόγους επικοινωνιακούς, σχετικά με την καταγωγή της γλώσσας των Ποντίων. Είναι το λιγότερο σαν να αμφισβητούν την καταγωγή της δικής τους γλώσσας. Καλούνται να μας πουν πόση απόσταση χωρίζει την Ποντιακή που ακολουθεί από την Ελληνική και πόση την Αρβανίτικη και τη Βλάχικη γλώσσα. Νέπε, Γιάννε -είπα τον- σ’ κώσον τ’ ωμία σ’ και ακ’ σον ! Ε, ουρανέ μ’, εσύ εξέρτς τ’ αλλωνών τα καρδίας. Ακ’ σον εσύ παράπονα, ακ’ σον παρακαλίας. Τη γείτονά σ’ η κοιλία όντες πονεί, εσύ τρίψον τ’ εσόν. Τον οκνέαν έστειλαν’ ατόν σα ξύλα κ’ εφορτώθεν τ’ όρος.‘»

Να ξεραίνεται και να μαραίνεται όποιος λέει ψέματα. Και για να μην πλανώνται κάποιοι εντός και εκτός του Ελληνικού Κοινοβουλίου, υπενθυμίζεται ότι η ποντιακή είναι η αρχαιότερη ίσως διάλεκτος της ελληνικής γλώσσας. Αυτή λοιπόν την ελληνικότατη διάλεκτο προσπαθούν χαμηλοτάβανοι πολιτικοί να την εμφανίσουν ως ξένη γλώσσα. Και αν κάποιοι θέλησαν να πιστέψουν κάτι τέτοιο δεν σκέφτηκαν ποτέ πώς γίνεται να έχουν αυτοί που μιλούν την Ποντιακή διάλεκτο ελληνικότατα ονόματα, να διατηρούσαν Φροντιστήρια και Ελληνικές εφημερίδες στον Πόντο, να λειτουργούσαν οι εκκλησίες τους στα Ελληνικά, να είναι σοφοί του Πόντου Έλληνες Στράβων – Διογένης αλλά και όλος ο Ορθόδοξος κλήρος. Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε Πόντιους αρχηγούς Ελληνικών κομμάτων όπως Αλέξανδρος Μπαλτατζής, Σωκράτης Ανθρακόπουλος, Γιάννης Πασσαλίδης, Γαβριηλίδης και αργότερα Μιχάλης Χαραλαμπίδης που πρωτοστάτησε στην αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων από τους Νεότουρκους του Κεμάλ και την καθιέρωση ως ημέρα Μνήμης από την Βουλή των Ελλήνων την 19η Μαΐου.