Τέκνα ν Κυρίγαπητά,

 

Ες τήν Βενετίαν, τήν πόλιν τν νείρων καί τν Δόγηδων, τήν πόλιν τν θαλασσομάχων καί τν κατακτήσεων, τήν πόλιν τς τέχνης καί τς ρευνας, τήν λλοτε πρωτεύουσαν τς Repubblica Serenissima, τό φς τς ναστάσεως, φς τς ρθοδοξίας, φς τς σωτηρίας, τό Φς το Χριστο, φωτίζει τό εραποστολικόν καί πολιτιστικόν ργον τς ρθοδόξου Μητροπόλεως Ίταλίας καί Μελίτης, τό ποον, τώρα, νοιξε δρόμον λεύθερον, ποος γιάσθη καί ηλογήθη πό τόν Θεόν, διά νά δήγησ τό ρθόδοξον τέκνον της νά φθάσ ες τήν «νέσπερον μέραν τς Βασιλείας».

μως, νθρωπος τν καιρν μας, γωιστής, διάφορος, εθυνόφοβος καί προδότης το θελήματος το Θεο, παρακολουθενίσχυρος καί συμβίβαστος, διοτελής καί κερδομανής, τούς θανατηφόρους πολέμους, τήν πεναν τν συνανθρώπων του, τάς καταστροφάς καί τό κλάμα τν πονεμένων.

Γενικά, ραιότης το κόσμου καταστρέφεται, λλείψει σεβασμο καί γάπης πρός τήν δημιουργίαν το Θεο, συγκεκριμένα πρός τόν νθρωπον, τό περιβάλλον, λόγσυνεπείας καί γνωμοσύνης πρός τόν Δημιουργόν Θεόν, ποος δώρησε τήν θεϊκήν φσιν. λλά καί τό στορικόν καί περίφημον «Editio Mediolanum» (Διάταγμα Μεδιολάνων), μετά πό 17 αἰῶνας, μόνον ες θεωρίαν λειτουργε, χωρίς νά πολαμβάννθρωπος τά θεοφρούρητα γαθά το Διατάγματος το Μεγάλου Κωνσταντίνου, τήν θρησκευτικήν λευθερίαν, τήν προσωπικότητα καί ξιοπρέπειάν του, τήν πόληψιν καί τήν θεϊκήν του καταγωγήν.

Δυστυχς, τοιαύτη σεβής συμπεριφορά καί διαγωγή τονθρώπου δηγε ατόν ες μίαν πορείαν συγχύσεως καί πραξίας, ες μίαν πορείαν νώμαλον καί δυστυχισμένην, ες να τέλος νησυχίας, χρηστεύσεως καί ατοκτονίας. Τί θά γίνπέναντι ες ατά τά δεινά, τά ποα χουν κμηδενίσει τόν νθρωπον καί τόν χουν ξουθενώσει; Εναι τρανή λήθεια τι οτος δέν παράγει πλέον, δέν ποδίδει, δέν πάταξε τήν θλιότητα καί τήν διαφθοράν, εναι πνευματικά, θικά καί νθρώπινα ρρωστος, διότι πεμακρύνθη πό τόν Θεόν, διότι δέν πλώνει τό χέρι του νά γγίξκενο το Θεο, τό ποον εναι πάντοτε τοιμον νά τό γκαλιάσ, νά τό λευθερώσ καί νά τό σώσ.

λη σημερινή πνευματική πόστασις τονθρώπου τόν προδίδει καί τόν παρουσιάζει χωρίς ληθινήν πίστιν, προσευχήν καί γάπην. δού τά τρία φθαρτα καί θάνατα Δρα – γαθά, Πίστις, Προσευχή καί γάπη, τά ποα νθρωπος πρέπει νά βιώσ διά νά λύσ τά προβλήματα, τάς νησυχίας καί τάς μφιβολίας του καί τά ποα δωρίζει ναστάς Χριστός μέ τήν νάστασίν Του: «Ατός γάρ στίν ζωή, καί τό φς καί ερήνη το κόσμου».

Προσευχόμεθα, λως διαιτέρως, κατά τάς γίας καί ερωτάτας μέρας τν Παθν το Κυρίου καί τς «ορτς τν ορτν» καί «Πανηγύρεως τν Πανηγύρεων», τς ναστάσεως το Σωτρος μας Χριστοπέρ τν σθενν, αχμαλώτων, φυλακισμένων, πέρ πάντων τν χόντων νάγκην. Προσευχόμεθα ν κατανύξει καί ελαβεί πολλπέρ τν Μεταναστν, ρθοδόξων καί μή, καί δεόμεθα πέρ ατν τναστάντι Χριστ. Χαιρετίζομεν μέ τόν Πασχάλιον Χαιρετισμόν «Χριστός νέστη» λους τούς ρθοδόξου πισκόπους τν λλων κατά Τόπους ρθοδόξων κκλησιν, τούς κπροσώπους ατν καί λους τούς ρθοδόξους δελφούς μας καί εχόμεθα γκαρδίως ες ατούς.

 

ρθόδοξος Μητρόπολις ταλίας καί Μελίτης, μέ ψωμένην τήν ναστάσιμην λαμπάδα της, καλελα τά τέκνα της, λους τούς φίλους της, κάθε νθρωπον καλς θελήσεως, διά τούς ποίους προσεύχεται καί γαπ καί ναμένει πάντοτε ες τήν πατρικήν καί δελφικήν γκαλιά της ψάλλουσα μέ γαλλίασιν καί βυζαντινήν μεγαλοπρέπειαν: «Δετε λάβετε φς κ τονεσπέρου φωτός, πό τήν δύναμιν τς πίστεως, πό τήν θεϊκήν πικοινωνίαν, πό τήν γάπην, ποία εναι Ατός Θεός. Χριστός νέστη! γαλλιασώμεθα καί εφρανθώμεν, χαίροντες χαράν μεγάλην σφόδρα»!

Θεοτίμητον Ποίμνιον τς Μητροπόλεως ταλίας καί Μελίτης, χαίρε ν Χριστναστάντι τ Σωτρι μν!

Θεοστήρικτε Κλρε καί Λαέ το Θεο, μετά τογίου ωάννου το Χρυσοστόμου, ρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, το πατρός τς γάπης, το διαλόγου, τς φιλανθρωπίας καί τς νότητος, επωμεν: «νέστη Χριστός καί πεπτώκασι δαίμονες, νέστη Χριστός καί χαίρουσιν γγελοι, νέστη Χριστός καί ζωή πολιτεύεται, νέστη Χριστός καί νεκρός οδες πί μνήματος. Χριστός γάρ γερθείς κ νεκρν, παρχή τν κεκοιμημένων γένετο. Ατ δόξα καί τό κράτος ες τούς αώνας τν αώνων. μήν»

ν Βενετί Πάσχα 2014 

 

Μητροπολίτης
ταλίας καί Μελίτης Γεννάδιος

 

+ ΓΕΝΝΑΔΙΟΣ
ΕΛΕΩ ΘΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΤΗΣ
ΚΑΙ ΕΞΑΡΧΟΣ ΝΟΤΙΟΥ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΠΑΝΤΙ ΤΩ ΙΕΡΩ ΚΛΗΡΩ ΚΑΙ ΤΩ ΕΥΣΕΒΕΙ ΠΛΗΡΩΜΑΤΙ
ΤΗΣ ΚΑΘ’ ΗΜΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ