Τρεις σημαντικές αλλαγές θα ισχύσουν εφέτος για τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων

Επιμέλεια: Ευθύμιος Χατζηϊωάννου.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιογραφικές πληροφορίες,τρεις σημαντικές αλλαγές θα ισχύσουν τελικώς, όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
-Πρώτον, θεσπίζεται μειωτικός συντελεστής για Ι.Χ. παλαιότητας άνω των 10-15 ετών. Η έκπτωση θα φθάνει, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Οικονομικών, ακόμη και στο 10%, με στόχο να αποτραπεί το κύμα κατάθεσης πινακίδων.
-Δεύτερον, μειώνεται το όριο απαλλαγής από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Η αλλαγή αφορά αποκλειστικά σε αυτούς, που απέκτησαν Ι.Χ. μετά την 01/11/2010. Οι ιδιοκτήτες αυτής της κατηγορίας δεν πλήρωναν μέχρι τώρα τίποτα, ακόμη κι’ αν το Ι.Χ. τους έβγαζε ρύπους έως και 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Το όριο αυτό θα κατέβει, αλλά δεν θα εξαλειφθεί. Δηλαδή, τα πιο «πράσινα» αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να απαλλάσσονται από την υποχρέωση πληρωμής τελών – κάτι, που επιβεβαίωσε, μιλώντας σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ ο διευθυντής του γραφείου του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, Παναγιώτης Μελαχρινός.

Αυξήσεις στα ποσά των τελών ανά γραμμάριο για τα Ι.Χ., που κυκλοφόρησαν μετά την 01/11/2010 και τα οποία πληρώνουν τέλη με βάση τους ρύπους

Για τα Ι.Χ., που θα κληθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν τέλη, η επιβάρυνση θα είναι της τάξεως των 90 λεπτών του ευρώ ανά γραμμάριο εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα. Δηλαδή για ένα Ι.Χ. με εκπομπή 100 γραμμαρίων CO2, το πιο πιθανό είναι, ότι θα επιβαρύνεται με 90 ευρώ.aftokinita
Η δεύτερη αλλαγή αφορά στα Ι.Χ., που κυκλοφόρησαν μετά την 01/11/2010 και τα οποία πληρώνουν τέλη με βάση τους ρύπους. Σε αυτά αναμένεται να υπάρξουν αυξήσεις στα ποσά των τελών ανά γραμμάριο, οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, θα κυμαίνονται από 10 έως 30 λεπτά του ευρώ. Για ένα αυτοκίνητο των 120 γραμμαρίων CO2, η επιβάρυνση αναμένεται, ότι θα είναι της τάξεως των 10-12 ευρώ.

Έκπτωση φόρου από 5% έως 10% για τα παλαιά Ι.Χ.αυτοκίνητα

-Την τρίτη αλλαγή προανήγγειλε ο κ. Μελαχρινός στην ΕΡΤ. Όπως ανέφερε, θα θεσπιστεί έκπτωση φόρου – δεν ανέφερε ποσοστό, αλλά κατά πληροφορίες θα κυμαίνεται από 5% έως 10% – για τα παλαιά Ι.Χ. Δηλαδή, για πρώτη φορά, το κριτήριο για τα αυτοκίνητα, που ταξινομήθηκαν πριν από τον Νοέμβριο του 2010, δεν θα είναι μόνον ο κυβισμός αλλά και η παλαιότητα. Οι εκπτώσεις θα αφορούν στα Ι.Χ. από 10ετία και πάνω.
Η τελική απόφαση της Κυβέρνησης για τα τέλη κυκλοφορίαςαναμένεται να δημοσιευτεί το αργότερο την Δευτέρα, σύμφωνα με τον διευθυντή του γραφείου του κ. Αλεξιάδη.

Μάρτιος 2025

Σχετικά άρθρα

Ένας συνταξιούχος κατάσκοπος αναστατώνει το Βερολίνο

Ο 80χρονος ‘Αουγκουστ Χάνινγκ, πρώην επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πληροφοριών συνελήφθη με την κατηγορία της κατασκοπείας και προδοσίας, προκαλώντας πολιτικό σεισμό.Μια μόλις ημέρα μετά...

Σαξονία-Άνχαλτ: Η AfD βγάζει πρόεδρο της Βουλής

Για πρώτη φορά στη μεταπολεμική Γερμανία ένα ακραίο δεξιό κόμμα εκλέγει πρόεδρο σε τοπικό Κοινοβούλιο. Πρόκειται για τον 35χρονο Τομπίας Ράους της AfD.Από το...

Πιο στενές σχέσεις για Ουάσινγκτον και Λευκωσία

Ουάσινγκτον και Λευκωσία εμβαθύνουν τις σχέσεις τους, με τον Κύπριο πρόεδρο Χριστοδουλίδη να δηλώνει ότι «ο ουρανός είναι το όριο». Επεκτείνονται οι αμερικανικές βάσεις.Ανταπόκριση...

Σερβία: Θα έχει ο Βούτσιτς την τύχη του Μιλόσεβιτς;

Ο πρόσφατα παραιτηθείς πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς θα επιδιώξει να γίνει πρωθυπουργός και να αποφύγει ένα τέλος σαν εκείνο του Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς πριν από 26...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ