«Το Ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο» από την θεατρική Ομάδα της «Μελωδίας»

Μόναχο: Γράφει η συνεργάτιδα της «Ε.Γ.» Ρένα Τσόγκα. Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν στο Μόναχο οι παραστάσεις της θεατρικής κωμωδίας   -Περισσότεροι από 1.500 θεατές καταχειροκρότησαν τους νεαρούς πρωταγωνιστές και τους συντελεστές του έργου.

Πίσω στον χρόνο γύρισαν οι Έλληνες του Μονάχου  με την θεατρική κωμωδία «το Ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο», που ανέβασε στο Μόναχο η θεατρική ομάδα της παιδικής χορωδίας «Μελωδία», σε σκηνοθεσία της ταλαντούχου Ελληνίδας θεατρολόγου  Ηρώς Κωστράκη.

Στην κατάμεστη αίθουσα του Bürgerhaus Unterföhring, οι Έλληνες του Μονάχου είδαν να ξαναζωντανεύει μπροστά τους, μέσα από τις παραστάσεις του έργου αυτού, η κοινωνική πραγματικότητα, που υπήρχε στην πατρίδα μας μερικές δεκαετίες πριν, παρακολουθώντας την καταπληκτική αυτή κωμωδία, βασισμένη στο σενάριο του αξέχαστου και μοναδικού Αλέκου Σακελλαρίου. Η νοσταλγία και η συγκίνηση των μεγαλύτερων καθώς και η περιέργεια, η φιλομάθεια και ο ενθουσιασμόςτων νεότερων, έκαναν το πολυπληθές κοινό να χειροκροτήσει θερμά, ξανά και ξανά, τους νεαρούς πρωταγωνιστές της διασκεδαστικής αυτής παράστασης, που παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία η μουσικοθεατρική Ομάδα της «Μελωδίας».theatro1

Η Ομάδα, που ανέβασε το έργο αυτό,  έδωσε συνολικά 4 παραστάσεις σε δύο ημέρες. Οι πρωινές παραστάσεις ήταν για τα παιδιά των ελληνικών σχολείων του Μονάχου, ενώ οι απογευματινές ήταν για το ευρύτερο κοινό. Συνολικά το κοινό, που παρακολούθησε τις παραστάσεις του έργου,  ξεπέρασε τα 1500 άτομα.

Η παιδική χορωδία και οι Ομάδες μουσικής χορού και θεάτρου της»Μελωδίας»

Η παιδική χορωδία «Μελωδία»  «γεννήθηκε» το 2012 μετά από προτροπή και με την στήριξη της Ιεράς Μητρόπολης Γερμανίας. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας ήταν η δημιουργία μιας ελληνικής παιδικής χορωδίας στο Μόναχο, που θα αποσκοπούσε και θα βοηθούσε στην πνευματική και πολιτιστική καλλιέργεια των παιδιών της ομογένειας με κάθε φιλότεχνο τρόπο.

Η διεύθυνσή της, ανατέθηκε στην κ. Μαρία Κρινίτι διακεκριμένη μουσικό, με πλήρη κατάρτιση στον χορωδιακό, σολιστικό και παιδαγωγικό τομέα.

Γνωρίζοντας την άμεση σχέση, που έχει η μουσική με το θέατρο και βλέποντας, πώς υπήρχε μεγάλη ζήτηση για θεατρικές παραστάσεις, κυρίως από τα Ελληνόπουλα, τα οποία δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για ελληνικές θεατρικές παραστάσεις, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί στο Μόναχο μια ελληνική παιδική θεατρική ομάδα. Για τον σκοπό αυτό προσκλήθηκε από την Θεσσαλονίκη η θεατρολόγος κ. Ηρώ Κωστράκη, η οποία ανέλαβε να την οργανώσει, στα πλαίσια της «Μελωδίας». Η πρώτη  μεγάλη επιτυχία της θεατρικής αυτής Ομάδας, σημειώθηκε τον Ιούλιο του 2013, με το ανέβασμα στη σκηνή του μιούζικαλ «Αννυ», που είχε μαγάλο αριθμό θεατών. Μετά από αυτή την επιτυχία, καθιερώθηκε η μουσικο-θεατρική ομάδα, που λειτουργεί σαν αναπόσπαστο μέρος της παιδικής χορωδίας «Μελωδία», ανεβάζοντας το 2014 το έργο «Η Βουλή των Ζώων» και το 2015 το έργο «Το Ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο».theatro2

Η θεατρολόγος Ηρώ Κωστράκη απαντά στα ερωτήματα της «Ελληνικής Γνώμης»

Με την ευκαιρία των παραστάσεων του έργου «Το Ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο», θέσαμε τις παρακάτω ερωτήσεις στην κ. Ηρώ Κωστράκη, σχετικά με την καινούργια επιτυχία της μουσικο-θεατρικής ομάδας της «Μελωδίας».

Ερ.:- Πως έγινε η επιλογή του έργου και ποιοί ήταν η στόχοι σας;

Απ.:- Η επιλογή του έργου για την εφετινή χρονιά είχε πολλές δυσκολίες, όσον αφορά την λήψη της τελικής απόφασης. Αποφασίσαμε, το τι ήταν καταλληλότερο, με βάση τα δεδομένα, που είχαμε αλλά και τις βλέψεις μας για την εξέλιξη των παιδιών, καθώς σημαντικό για εμάς είναι, πρώτα να δουλέψουμε με ένα έργο, που θα βοηθήσει τα παιδιά στην εξέλιξή τους σε επίπεδο γλώσσας, αλλά επίσης να είναι και ένα έργο δροσερό και ευχάριστο, που θα έχει αρκετούς ρόλους-ήρωες, καθώς η ομάδα μας αποτελείται από περίπου 35 παιδιά»

Η επιλογή λοιπόν της τρίτης παραγωγής της ομάδας μας έγινε, πρώτον σαν αφιέρωμα στα 90 χρόνια από την γέννηση του Μάνου Χατζιδάκι, που μελοποίησε τα τραγούδια του έργου (ταινίας) και δεύτερον, σαν αφιέρωμα στον παλιό καλό ελληνικό κινηματόγραφο.

Μέσα στους στόχους, που επιτεύχθηκαν, λοιπόν, από αυτήν την παράσταση, ήταν, τόσο τα παιδιά της ομάδας, όσο και οι μικροί μας θεατές να γνωρίσουν ένα μικρό μέρος από το μεγάλο κομμάτι της τότε ελληνικής  κουλτούρας και ιστορίας της τέχνης του ελληνικού κινηματογράφου. Ένας άλλος στόχος μας, που κι’ αυτός επιτεύχθηκε, ήταν να αναβιώσουν και οι μεγάλοι, αντίστοιχα, τα χρόνια και την κουλτούρα εκείνης της εποχής.

Ερ.:- Πόσο χρόνο σας πήραν οι πρόβες για το μιούζικαλ και πώς ανταποκρίθηκαν οι γονείς για τον έξτρα χρόνο, που έπρεπε να διαθέσουν τα παιδιά τους στην θεατρική Ομάδα,  δεδομένου, ότι έχουν ένα γενικά φορτωμένο πρόγραμμα;

Απ.: -Οι πρόβες ξεκίνησαν έναν χρόνο νωρίτερα και γινόταν μια φορά την εβδομάδα για να μην επιβαρύνονται οι οικογένειες αλλά και τα ίδια τα παιδιά, ώστε να μπορούν να τις συνδυάσουν με τις λοιπές δραστηριότητες και υποχρεώσεις τους. Από την πλευρά των γονέων είχαμε πάντα υποστήριξη και έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους για να βοηθήσουν. Μέχρι και τον τελευταίο μήνα, που οι πρόβες εντατικοποιήθηκαν και τα παιδιά έτρεχαν καθημερινά μέσα στα Χριστούγεννα για πρόβες, οι γονείς έκαναν, ότι μπορούσαν για να μη χαθεί αυτή η συνοχή και η συνέπεια. Τα παιδιά της Ομάδας, από πλευράς τους, δούλεψαν πολύ συστηματικά και υπεύθυνα. Το έργο τους ήταν πολύ μεγάλο, αφού, πέραν του να μάθουν τα λόγια τους, την σκηνοθεσία, τα τραγούδια και τις χορογραφίες (που θα μπορούσε κανείς να πει, ότι ήδη είναι πάρα πολύ), τα παιδιά έπρεπε να μάθουν να λειτουργούν σαν ομάδα, να βάζουν εγωισμούς στην άκρη και να βοηθούν την κοινή προσπάθεια, δίνοντας παράλληλα το 100% των ικανοτήτων τους. Έπρεπε να κοιτάζουν και να στοχεύουν ψηλά, έχοντας πίστη στον εαυτό τους και το γεγονός, ότι είναι παιδιά, να μην τα εμποδίζει να φέρουν ύψιστα αποτελέσματα. Πολλές φορές εμείς «οι μεγάλοι», από ανασφάλεια υποτιμούμε τις δυνατότητες των παιδιών μας και αγνοούμε το πόσο μεγάλες μπορούν να είναι οι πράξεις τους!

Το αποτέλεσμα μας; Άλλη μια μεγάλη επιτυχία!. Και όταν λέω επιτυχία, δεν εννοώ μόνο τις 4 καταχειροκροτημένες παραστάσεις, που είδε το κοινό. Εννοώ και την σκληρή δουλειά, που προηγήθηκε! Γιατί, όπως λέει και ο Καβάφης, «το ταξίδι είναι Ιθάκη»! Έτσι η επιτυχία ήταν η συνεργασία όλων μας, η εργατικότητα των παιδιών, η εξέλιξη του καθενός ξεχωριστά μέσα σε έναν χρόνο.

Ερ.:-Πως είδατε εσείς τις διάφορες παραστάσεις;

Απ.:-Οι παραστάσεις αποτέλεσαν ένα μέρος του ταξιδιού αυτού.Ήταν για τον κάθε θεατή ένα δίωρο θέαμα, με αρχή και τέλος, όμως για τα παιδιά της ομάδας η κάθε παράσταση είχε παιδαγωγικό και εξελικτικό χαρακτήρα. Κάθε παράσταση, μετά από την ωρίμανση των προβών, είχε να διδάξει κάτι καινούριο στα παιδιά. Αλλιώς είναι να έχεις το στρες της πρεμιέρας, αλλιώς να έχεις την χαλαρότητα της δεύτερης παράστασης, αλλιώς είναι η τονωμένη τρίτη παράσταση και αλλιώς η ντερνιέρα, με  τον κόπο και την συναισθηματική φόρτιση των τριών προηγούμενων παραστάσεων! Όλες διαφορετικές και όμως θα πρέπει να είναι όλες καλές! Πράγμα, που τα παιδιά κατάφεραν με μεγαλη επιτυχία και μας έκαναν όλους πολύ υπερήφανους!

Ποιοί ήταν οι σημαντικότεροι συντελεστές αυτής της παράστασης

Όπως επεσήμανε η κ. Κωστράκη, η φιλοσοφία των δασκάλων της ομάδας είναι ένας συνδυασμός στενής συνεργασίας, εμπιστοσύνης και απόλυτου σεβασμού στην διαφορετική ιδιότητα του καθενός ξεχωριστά. Οι βασικοί συντελεστές της επιτυχημένης αυτής προσπάθειας, εκτός από τα παιδιά, που συμμετείχαν στις παραστάσεις, είναι:foto

-Ηρώ Κωστράκη: Θεατρολόγος, απόφοιτος του Α.Π.Θ και με πολυετή ενασχόληση σε θέατρο-παιδαγωγικά προγράμματα σε Ελλάδα και Γερμανία, ανέλαβε εξ ολοκλήρου την θεατρική διδασκαλία – σκηνοθεσία και την υποκριτική εξέλιξη των παιδιών της «Μελωδίας».

-Μαρία Κρινίτι: Έχει την διεύθυνση της χορωδίας από την ίδρυσή της, ετοιμάζοντας, παράλληλα, με τα παιδιά και άλλες μουσικές εμφανίσεις. Έχει την ευθύνη για την μουσική επιμέλεια όλων των παραγωγών της «Μελωδίας».

-Ελίνα Πέτρου: Εγκεκριμένη καθηγήτρια χορού από το Υπουργείο Πολιτισμού και με πολυετή εμπειρία στην χορευτική διδασκαλία (τμήματα κλασσικού και μοντέρνου χορού). Παράλληλα με τα τμήματά της, που λειτουργούν κάτω από την αιγίδα της Ι. Μητρόπολης Γερμανίας, ανέλαβε και επωμίστηκε όλο το χορογραφικό μέρος της παραγωγής αυτής.

-Μια ιδιαίτερη συνεργασία στην παραγωγή αυτή υπήρξε και η συμμετοχή της μουσικής σχολής «KALLITON», με καθοδηγητές τους μουσικούς κ.κ. Γιάννη Καλλία και Λευτέρη Αρμύρα, που ανέλαβαν μαζί με τους μαθητές τους ζωντανά την μουσική επένδυση του έργου.

Φυσικά, υπήρχαν και πολλά άλλα άτομα, που συνέβαλαν δυναμικά στην επίτευξη του στόχου. Γνωστοί και φίλοι, υποστηρικτές του έργου της «Μελωδίας», βοήθησαν, αφιερώνοντας προσωπικό χρόνο για την δημιουργία σκηνικών και την συντονισμένη αλλαγή τους επάνω στην σκηνή, για τον σχεδιασμό της αφίσας και του προγράμματος και άλλων πολλών πραγμάτων, που απαραιτήτως χρειάζονταν, προκειμένου να επιτευχθεί αξιοπρεπώς ο επιθυμητός στόχος.

Φωτογραφίες: Πέτρος Κωστράκης